Zaal - Info 24-11-25; Voor managers en coaches


  • Categorie:
  • Datum: 07-11-2025

Hoi managers en coaches,

 

Binnenkort is het zover, de start van het zaalhockeyseizoen. Met deze mail willen we jullie van een aantal zaken op de hoogte brengen. Veel info dus lees hem goed door.

 

Info-avond

Op maandag 24 november is er een info-avond van 20.00-21.30 uur voor trainers, coaches, managers en aanvoerders. We zullen beginnen met een algemeen onderdeel dat voor iedereen van belang is. En vervolgens zullen we nader op spelregels ingaan. Degenen die hier al bekend mee zijn, kunnen dan eerder vertrekken. We willen jullie vragen om je via deze link aan te melden: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf8pvuJSO075LzZMmeklP23NyZSo9b47Z2_mD1sqtHGEoDb6g/viewform?usp=header .

 

De trainers krijgen zelf een uitnodiging voor deze avond. 

 

Tijdens de info-avond zullen ook de keeper riempjes uitgedeeld worden.

 

Trainingen

Het is de trainingscommissie bijna gelukt om de puzzel voor de trainingen voor een groot gedeelte rond te krijgen. We zijn heel blij dat de beschikbare trainers flexibel hebben meegedacht, anders was het niet gelukt om de trainingen gepland te krijgen. Er zijn een aantal teams waar nog geen trainer bekend is, wat te zien is in de Lisa app. Aan jullie het verzoek om zelf een trainer te regelen. Laat even weten als dit gelukt is, dan passen we dit aan in Lisa. We hopen dat jullie bij eventuele vragen of opmerkingen van ouders/ spelers kunnen aangeven dat het echt heel lastig is om het passend te krijgen. Vanuit de gemeente zijn er dit jaar nog minder tijden beschikbaar gekomen. Het is daarom erg ingewikkeld om de beschikbare tijden van de zalen te combineren met de schooltijden/ werktijden van de trainers en spelers.

 

De trainingen worden z.s.m. in Lisa gepubliceerd. In Lisa kunnen jullie zien welke trainer(s) bij jullie team is/ zijn ingedeeld. Let op: in de week van 24 november staan ook nog veldtrainingen gepland. Dit is met name bedoeld voor de teams die op 29 november nog een veldwedstrijd hebben. Stem zelf af (ook met de trainers!) of je die week buiten of in de zaal gaat trainen.

 

Verder krijgen jullie zsm een schema met de tijden en sporthallen. Een paar opmerkingen hierover: 


  • Organisatie trainingstas en sleutel:

    • De trainingstas kan bij de Streepen, de Groene Long, Castor en de Pollux locatie staan, in de verenigingskast.
    • Voor De Streepen, de Groene Long, de Pollux en de Castor heb je een sleutel nodig om te openen. 
    • Er komt nog een overzicht welke trainer moet openen en naar wie hij/zij de sleutel (en eventueel tas) na afloop moet brengen.
  • Ook kun je in het schema zien of de balken moeten worden neergelegd en opgeruimd. Daarom staat er ook meestal 1,5 uur gepland, ongeveer een half uur in totaal voor opbouwen en afbouwen en dan blijft er nog ongeveer een uur over om te trainen.
  • Let op: de trainingen beginnen in de week van 24 november al!
  • Kinderen die ivm bijvoorbeeld een andere sport niet kunnen trainen op een bepaalde dag mogen aansluiten bij een ander team van hetzelfde jaar. Laat de betreffende speler dit wel even afstemmen met de betreffende manager of trainer.
  • Mocht een training een keer niet door gaan, geef dit dan door aan het team wat voor jullie traint en erna. Dit om ervoor te zorgen dat de balken niet blijven liggen.
  • En mocht jullie team een van de laatste weken van het zaalseizoen niet meer trainen, geef dit dan aan ons door. Nu kunnen we de zaal nog annuleren bij de gemeente.

 

We hebben bij de trainers aangegeven dat als ze een keer niet kunnen, ze dan zelf vervanging regelen en aan jullie laten weten wie er komt.

 

Wedstrijden

De wedstrijden staan ondertussen in Lisa. Bij wedstrijden kan een zaal (indien nog niet open) 15 minuten voor aanvang worden geopend. Scheidsrechters zullen ook via Lisa ingedeeld worden.

 

Wedstrijdtassen

De manager is verantwoordelijk voor de wedstrijdtas. De wedstrijdtassen komen op de club te staan. Dit betekent dat deze moeten worden opgehaald voor elke wedstrijd. Hiervoor is een sleutel nodig en deze is te vinden in het sleutelkastje. 

De code voor het sleutelkastje is ---- (code is per email gedeeld met coaches en manager ). Verder staan de wedstrijdtassen in het materialenhok. Let goed op dat je de juiste tas mee neemt (per locatie verschillend). Aan de tas hangt een label waar de locatienaam op staat. Zorg dat je aan het einde van de wedstrijd de bal(len) terug doet in de wedstrijdtas.

We vragen jullie met klem om de tassen na een wedstrijd weer tijdig terug te brengen, zodat een volgend team er niet op mispakt .

 

Handschoen en riempjes

Goed om aan je team te laten weten (zeker bij de jongere teams) dat de kinderen een linker handschoen moeten hebben voor de zaal. Dit is ook een andere handschoen dan die je voor buiten gebruikt. Verder heb je voor de keeper speciale riempjes nodig, die op de info-avond worden uitgedeeld.

 

Rol van de manager

De volgende zaken zijn van essentieel belang voor alle thuiswedstrijden en trainingen, vandaar dat we dit hieronder graag beknopt toelichten. Uitgebreide info vind je in de naslagwerken.


  1. Als manager ben je verantwoordelijk voor het openen en sluiten van de zaal (of je regelt iemand die dit doet). Dit houdt in dat je de zaaltas ophaalt en op tijd de zaal opent met de sleutel. Wedstrijden 30 min voor aanvang Trainingen 15 min voor aanvang
  2. Ballentas: Voor trainingen. Zorg dat na afloop alle ballen weer mee terug gaan.
  3. Wedstrijdtas met sleutel: Het ophaalpunt is bij MHC. Als je opent en sluit ben je verantwoordelijk voor de tas, de sleutel zit aan de tas vast.
  4. De verantwoordelijkheid van de trainer is alleen IN de zaal. Als je opent en sluit is het fijn om te helpen bij de goals. De balken worden door de trainer en spelers gedaan.
  5. Bij wedstrijden zorgt het thuisteam voor de balken (en goals). Zorg dat dit op één manier gedaan wordt, want dit scheelt veel tijd.
  6. Speel je thuis dan ben je verantwoordelijk voor het regelen van de zaalwacht, hiervoor kun je ouders indelen via de LISA app (zoals het rijschema). Meer informatie hierover is te vinden op https://www.mhcsint-oedenrode.nl/zaalhockey .
  7. Train je buiten Sint-Oedenrode? Neem contact op met de trainer en vraag of deze wil meerijden. Maak ook eventueel een rijschema voor het team.

Info en contactgegevens

Wil je meer informatie, kijk dan op  https://www.mhcsint-oedenrode.nl/zaalhockey . Hier vind je ook praktische informatie voor de managers/ coaches. Je kunt ons bereiken via [email protected]

Daarnaast onze contactinformatie, zodat we bij spoed bereikbaar zijn.

 

Voor iedereen een heel mooi zaalhockeyseizoen!

 

Sportieve groeten, Zaalcommissie